wtorek, 1 lipca 2014

Dostawa figurek z Xystona do mej hellenistycznej armii.


  Prawie 30-ści blistrów (20 różnych paczuszek), z których zamierzam złożyć kościec armii Pyrrusa z Epiru na okres jego kampanii italijsko-sycylijskiej... sarissophoroi (falanga), agema (konna gwardia uzbrojona w "lance"), psiloi (łucznicy i procarze), jazda tarencka (ciężka i lekka). Słonie już mam, brakuje jedynie odpowiednich hoplitów i oszczepników ale nie są najpilniejsi.

   Wszystkie oddziały w zamierzeniu mym będą dość różnorodne pod względem wzorów figurek. Wszystkie te oddziały natomiast mogę później wykorzystać w innych armiach hellenistycznych.
   Przy okazji zainteresowanym kupowaniem figurek do tego okresu pragnę polecić sklep Battle Models. Daje on zdecydowanie najlepszą cenę na Xystona w kraju, przy okazji mamy stosunkowo dużą pewność iż otrzymamy całość naszego zamówienia. Do mnie nie dotarł jedynie blister jazdy tesalskiej (z czym sobie poradziłem), na samo zamówienie czekałem nieco dłużej niż było to zapowiadane... ale wszystkiemu jest tutaj niestety zdecydowanie winny Xyston, który chyba nie wyrabia pod natłokiem zamówień o czym świadczą sporadyczne "niedolewki" na figurkach (3 konie bez kopytka/z bardzo chudą jedną nogą, jeden jeździec nie ma nogi... zważywszy na ilość figurek to wypadki sporadyczne), niedoczyszczone nadlewki, trochę drobnych przesunięć form i czasami niewielka różnorodność wzorów. Nic z czym zasadniczo nie mógłbym sobie poradzić zwłaszcza za taką kwotę.
   Dodam jeszcze, że sprzedawca - Włodzimierz Kargiński - dołożył wszelkich starań aby "wyprostować" błędy Xystona związane z całym tym opóźnieniem. Zawsze miałem dobry kontakt. Świeże i szczere wiadomości o sytuacji, nie czułem się zbywany, mogłem też domówić nieco figurek, a sprzedawca na własny koszt wysłał do mnie kuriera. Najlepsza obsługa klienta z jaką się spotkałem jak dotąd przy okazji zamawiania figurek.

2 komentarze: